Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Abgarowicz Grzegorz (nauki o bezpieczeństwie)
(2)
Granecki Paweł
(2)
Perłakowska Ewa
(2)
Prasal Artur
(2)
Gawroński Maciej
(1)
Granecka Iga
(1)
Kibil Michał
(1)
Kuźniecow Ilona
(1)
Litwiński Paweł (prawo)
(1)
Miłosz Michał (prawnik)
(1)
Mołdach Robert
(1)
Oleksy-Piesik Izabela
(1)
Pieróg Jerzy
(1)
Sieradzka Aneta (prawnik)
(1)
Tykwińska-Rutkowska Dominika
(1)
Wieczorek Monika (radca prawny)
(1)
Wiewiórowski Wojciech Rafał (1971- )
(1)
Wojsyk Kajetan (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Urzędnicy
(4)
Archiwiści
(2)
Prawnicy
(2)
Radcy prawni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Administracja elektroniczna
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Postępowanie podatkowe
(2)
Prawo zamówień publicznych (PZP)
(2)
Dokumentacja
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Elektroniczne dostarczanie dokumentów
(1)
Elektroniczne zarządzanie dokumentacją
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Prawo Unii Europejskiej
(1)
Prawo zamówień publicznych
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gatunek
Komentarz do ustawy
(4)
Wytyczne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prawo w Praktyce. Ochrona Danych Osobowych)
Z uwagi na liczne problemy, z którymi zetknęły się podmioty stosujące rozporządzenie już w pierwszych miesiącach jego obowiązywania, dostrzeżono konieczność stworzenia opracowania, które służyć będzie pomocą szczególnie podmiotom medycznym. Stąd niniejsza propozycja, której rozdziały poświęcono analizie takich zagadnień, jak: obowiązek informacyjny placówki medycznej względem pacjentów, polityki wewnętrzne ochrony danych osobowych w podmiocie medycznym, ze szczególnym uwzględnieniem analizy ryzyka czy oceny skutków dla oceny ryzyka, poparte przykładami. Omówiono również status i zadania Inspektora Ochrony Danych, zakres upoważnień do przetwarzania danych czy praktyczne sposoby zabezpieczania i przetwarzania danych osobowych medycznych. Nie bez znaczenia, w dobie kształtujących się pierwszych doświadczeń stosowania RODO, pozostaje proces zgłaszania naruszeń i system kar nakładanych przez PUODO. Niewątpliwym atutem poradnika jest także szczegółowe przedstawienie zasad zabezpieczenia danych medycznych, poparte praktycznymi przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Br.7012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją w administracji / Artur Prasal, Ewa Perłakowska, Grzegorz Abgarowicz. - 2. wydanie, stan prawny: styczeń 2023. - Warszawa : C. H. Beck, 2023. - XXIV, 362 strony : faksymilia, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i Organizacja)
Zagadnienia opisane w książce stanowią zestaw praktycznej wiedzy dotyczącej załatwiania spraw z wykorzystaniem dokumentu elektronicznego, usług zaufania, w tym podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej, przez organy administracji publicznej, zarządzania dokumentacją w urzędach w systemie klasy EZD oraz w systemie tradycyjnym, jak również wykorzystania systemów dziedzinowych wspierających realizację zadań w urzędach. Autorzy skupili się na procedurach i praktycznych aspektach wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej oraz różnych systemów i aplikacji w bieżącej działalności organów administracji publicznej, uwzględniając również wymagania dotyczące ochrony danych osobowych. Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu m.in. procedur administracyjnych i podatkowych w aspekcie dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw od momentu wpływu dokumentu do urzędu aż do przekazania dokumentacji do archiwum zakładowego. Administracja publiczna realizuje szeroki zakres zadań. Z jednej strony, są to zadania dotyczące obsługi obywateli (zadania realizowane głównie przez samorząd), z drugiej strony – realizowane w ramach współpracy między różnymi podmiotami. We wszystkich tych aspektach istotną rolę odgrywa wykorzystanie możliwości elektronicznej komunikacji przy załatwianiu spraw, jak również wykorzystanie systemów teleinformatycznych wewnątrz samej organizacji w szczególności służących do elektronicznego dokumentowania przebiegu rozstrzygania i załatwiania spraw (EZD). Podstawowymi aktami regulującymi procedury załatwiania spraw są KPA i Ordynacja podatkowa. W obu tych aktach prawnych ustawodawca wprowadził możliwości, ale również obowiązki organów w zakresie wykorzystania narzędzi informatycznych. Uprawnienia i obowiązki organów wpływają w sposób bezpośredni lub pośredni również na strony postępowania administracyjnego, podatkowego czy też innych uczestników tych postępowań. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w bieżącej działalności organów administracji publicznej nie ogranicza się jednak wyłącznie do realizacji przepisów określonych w KPA czy Ordynacji podatkowej. Są one uzupełnione przepisami innych aktów prawnych. W zasadzie wszystkie akty prawne dopuszczają wykorzystywanie narzędzi informatycznych, a coraz częściej wręcz do tego zobowiązują. Zakres i sposób ich wykorzystania nie jest ujednolicony prawnie, stąd nawet w ramach jednego podmiotu publicznego istnieje konieczność stosowania odmiennych procedur załatwiania spraw z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej. W publikacji omówiono przede wszystkim instytucje prawne wykorzystywane w postępowaniu administracyjnym i podatkowym. Dokonano jednocześnie przeglądu procedur załatwiania spraw (również z wykorzystaniem narzędzi informatycznych) w popularnych sprawach: rozpatrywania skarg i wniosków, petycji, udostępniania informacji publicznej. Z punktu widzenia funkcjonowania podmiotów publicznych istotnym zagadnieniem jest także sposób postępowania z dokumentacją wewnątrz podmiotu. Dotyczy to zarówno dokumentacji wytwarzanej, jak i napływającej w postaci papierowej i elektronicznej. Kompletność akt sprawy, warunkuje przejrzystość działania organu i równocześnie zabezpiecza go przed nieuzasadnionymi zarzutami dotyczącymi prawidłowości przebiegu postępowania przy realizacji spraw. Celem publikacji jest przede wszystkim wskazanie na praktycznych przykładach, sposobu realizacji wymagań prawnych, w tym zakresie, w szczególności określonych w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w wynikających z niej instrukcjach kancelaryjnych. Dodatkowym elementem, na który warto zwrócić uwagę w publikacji, jest fragment odnoszący się do problematyki ochrony danych osobowych. Wskazuje on na zadania, jakie nałożone zostały na administrację publiczną nowymi regulacjami, tj. rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. W myśl tych regulacji po 25 maja 2018 r. podmioty sektora publicznego są zobowiązane m.in. do wyznaczenia inspektora ochrony danych, realizacji szerszego obowiązku informacyjnego, ochrony danych w fazie projektowania czy przygotowania rejestru przetwarzania danych. W publikacji omówiono również zmiany prawne wprowadzone ustawą z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. Ich wdrożenie będzie wymagało zmiany procedur wewnętrznych w podmiotach zobowiązanych do korzystania z nowych usług komunikacji elektronicznej w miejsce dotychczasowych doręczeń tradycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Br.7105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo zamówień publicznych : komentarz / Paweł Granecki. - Wydanie V. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016. - XVI, 1527, [1] strona ; 21 cm.
(Komentarze Becka)
Niniejsza publikacja to praktyczny i wyczerpujący komentarz do ustawy z 29.1.2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 2164), który dotyczy zasad i trybu udzielania zamówień publicznych, środki ochrony prawnej, kontrolę udzielania zamówień publicznych oraz organy właściwe w sprawach uregulowanych w ustawie. Komentarz zawiera omówienie bardzo obszernej zmiany wprowadzonej ustawą z 13.5.2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Druk sejmowy Nr 366), która ma na celu wdrożenie do polskiego porządku prawnego dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady: dyrektywy 2014/24/UE z 26.2.2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE (Dz.Urz. UE L Nr 94, s. 65 ze zm.), dyrektywy 2014/25/UE z 26.2.2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylającej dyrektywę 2004/17/WE (Dz.Urz. UE L Nr 94, s. 243 ze zm.). Najważniejsze zmiany wprowadzone przedmiotową nowelizacją obejmują: uproszczenie procedur udzielania zamówień publicznych i ich uelastycznienie, co przyniesie korzyści zarówno zamawiającym jak i wykonawcom, szczególnie małym i średnim przedsiębiorcom przez: lepsze wykorzystanie negocjacji jako sposobu doprecyzowania warunków umów z wykonawcami w celu uzyskania usługi, które najlepiej odpowiada potrzebom zamawiającego, zmniejszenie obowiązków formalnych na etapie ubiegania się o udzielenie zamówienia; przedstawianie przez wykonawców oświadczenia o spełnianiu warunków w postaci jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia; obowiązek złożenia wszystkich dokumentów co do zasady przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą; promowania i realnego wykorzystywania pozaekonomicznych celów zamówień publicznych takich jak ochrona środowiska, integracja społeczna czy wspieranie innowacyjności: położenie nacisku na wybór oferty najkorzystniejszej, czyli opartej również na efektywności kosztowej, jak również uwzględniającej nie tylko cenę lub koszt ale także inne aspekty niż cena lub koszt oraz wprowadzenie możliwości ograniczenia stosowania kryterium najniższej ceny, użycie przyjaznych dla środowiska sposobów produkcji itp., wprowadzenie nowej procedury – partnerstwa innowacyjnego, przeznaczonej do nabywania produktów i usług, które nie są jeszcze dostępne na rynku, promowanie zatrudnienia osób defaworyzowanych przez obniżenie warunku poziomu zatrudniania tych osób z 50% do 30%; zapewnienia lepszego dostępu do rynku małym i średnim przedsiębiorcom dzięki: ułatwieniu udzielania zamówień w częściach, o które łatwiej będzie się ubiegać MŚP, wprowadzeniu pułapu górnych warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej (średni roczny obrót – maksymalnie dwukrotność szacunkowej wartości zamówienia); wprowadzenie bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie modyfikacji umów o zamówienia publiczne – nowe przesłanki umożliwiające dokonanie modyfikacji postanowień umownych czy też wypowiedzenia umów; uproszczenia procedur przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych innych usług, np. prawnych, hotelarskich, gastronomicznych, kulturalnych, zdrowotnych itp. przez: podwyższenie progu kwotowego, od którego istnieje obowiązek przestrzegania przepisów ustawy, umożliwienie zastosowania kryteriów jakościowych takich jak dostępność, ciągłość i trwałość oferowanych kluczowych usług, umożliwienie określenia przez zamawiającego niektórych elementów procedury udzielenia zamówienia, co zwiększy jej elastyczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Br.6895 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo zamówień publicznych : komentarz / autorzy r. pr. Paweł Granecki, Iga Granecka. - Stan prawny na dzień 1.2.2021 r. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2021. - XVI, 1393 strony ; 25 cm.
(Duże Komentarze Becka)
Specjalistyczny komentarz do nowej ustawy PZP. Komentarz stanowi szczegółowe i praktyczne omówienie ustawy z 11.9.2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), regulującej kwestie dotyczące zamówień publicznych i organizowania konkursów. W publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące m.in.: zasad, etapów przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielanie zamówienia; szczegółowych instrumentów, trybów i procedur w zakresie zamówień; podmiotów obowiązanych do stosowania przepisów przedmiotowej ustawy; zakresu wyłączeń stosowania przedmiotowej ustawy; wymagań dotyczących umów w sprawie zamówienia publicznego oraz umów ramowych; organów właściwych w sprawach zamówień; środków ochrony prawnej; pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących realizacji umów w sprawie zamówienia publicznego; kontroli udzielania zamówień oraz kar pieniężnych. Nowa ustawa – Prawo zamówień publicznych weszła w życie 1.1.2021 r. i wprowadziła szereg rozwiązań mających na celu uproszczenie procedury stosowanej do zamówień publicznych, zwiększenie efektywności, konkurencyjności i dostępu do rynku zamówień oraz wzmocnienie innowacyjności gospodarki. Ustawa m.in.: kładzie nacisk na zasadę efektywności, mającą zastosowanie w procesie analizy potrzeb i możliwych rozwiązań przez podejmowaniem dużych inwestycji oraz na zasadę koncyliacji, czyli ugodowego załatwiania największych sporów pomiędzy wykonawcą a zamawiającym (tworząc nowe instrumenty prawne w zakresie prowadzenia postępowania mediacyjnego lub innego polubownego); przewiduje obowiązek zapewnienia aktualności rocznych planów postępowań, a także obowiązek ewaluacji realizacji umowy; wprowadza procedurę uproszczoną dla zamówień o wartości mniejszej niż progi unijne (tzw. tryb podstawowy); wprowadza szereg nowych definicji (innowacje, łańcuch dostaw, dokumenty zamówienia); wprowadza katalog klauzul abuzywnych naruszających równowagę stron; ustala nowe zasady waloryzacji wynagrodzeń w wyniku zmian cen materiałów lub istotnych kosztów realizacji zamówienia; wprowadza obowiązek stosowania zaliczek lub częściowych płatności w umowach powyżej 12 miesięcy; znosi odpowiedzialność solidarną wykonawców w trybie partnerstwa innowacyjnego; wprowadza rozwiązania mające na celu usprawnienie postepowania przez KIO (m.in. obniża opłatę od skargi na orzeczenie KIO i wydłuża termin na wniesienie skargi na orzeczenie); przewiduje nowe zasady przeprowadzania kontroli przez organy kontrolujące zamówienia publiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Br.7076 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją w administracji / Grzegorz Abgarowicz, Ewa Perłakowska, Artur Prasal. - Stan prawny czerwiec 2018. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2018. - XX, 322 strony : ilustracje, faksymilia ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i organizacja)
Zagadnienia opisane w książce stanowią zestaw praktycznej wiedzy dotyczącej załatwiania spraw z wykorzystaniem dokumentu elektronicznego, usług zaufania, w tym podpisu elektronicznego i pieczęci elektronicznej, przez organy administracji publicznej, zarządzania dokumentacją w urzędach w systemie klasy EZD oraz w systemie tradycyjnym, jak również wykorzystania systemów dziedzinowych wspierających realizację zadań w urzędach. Autorzy skupili się na procedurach i praktycznych aspektach wykorzystywania środków komunikacji elektronicznej oraz różnych systemów i aplikacji w bieżącej działalności organów administracji publicznej, uwzględniając również wymagania dotyczące ochrony danych osobowych. Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu m.in. procedur administracyjnych i podatkowych w aspekcie dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw od momentu wpływu dokumentu do urzędu aż do przekazania dokumentacji do archiwum zakładowego. Administracja publiczna realizuje szeroki zakres zadań. Z jednej strony, są to zadania dotyczące obsługi obywateli (zadania realizowane głównie przez samorząd), z drugiej strony - realizowane w ramach współpracy między różnymi podmiotami. We wszystkich tych aspektach istotną rolę odgrywa wykorzystanie możliwości elektronicznej komunikacji przy załatwianiu spraw, jak również wykorzystanie systemów teleinformatycznych wewnątrz samej organizacji w szczególności służących do elektronicznego dokumentowania przebiegu rozstrzygania i załatwiania spraw (EZD). Książka przeznaczona dla praktyków - pracowników urzędów administracji publicznej, administracji skarbowej, jednostek organizacyjnych gmin, powiatów, miast na prawach powiatów, centrów usług wspólnych, odpowiedzialnych za rejestrowanie korespondencji, załatwianie spraw ze szczególnym uwzględnieniem środków komunikacji elektronicznej, doręczanie pism, dokumentowanie przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw w sposób tradycyjny lub elektroniczny, archiwizację dokumentacji, ale również opracowywanie i udostępnianie usług elektronicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Br.7057 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo zamówień publicznych : komentarz / Jerzy Pieróg. - Wydanie XIV. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2017. - XVI, 1127 stron ; 25 cm.
(Duże Komentarze Becka)
Komentarz do ustawy z 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych autorstwa wybitnego specjalisty w poruszanej tematyce Jerzego Pieróga stanowi najlepsze na rynku omówienie: przepisów ogólnych Prawa zamówień publicznych, zasad i trybu udzielania zamówień publicznych, środków ochrony prawnej, kontroli udzielania zamówień publicznych, organów właściwych w sprawach dot. zamówień publicznych. Wydanie 14. zostało znacznie poszerzone i uzupełnione o najnowsze orzecznictwo, bardzo istotne z punktu widzenia praktyki oraz najnowsze poglądy doktryny. Jest to jedyny na rynku Komentarz, który szczegółowo omawia obszerną nowelizację Prawa zamówień publicznych, mającą na celu wdrożenie do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy 2014/24/UE i 2014/25/UE. Główne zmiany zakładają: uproszczenie i uelastycznienie procedur w zamówieniach publicznych m.in. przez: lepsze wykorzystanie negocjacji jako sposobu doprecyzowania warunków umów z wykonawcami w celu uzyskania usługi najlepiej odpowiadającej potrzebom zamawiającego, zmniejszenie obowiązków formalnych na etapie ubiegania się o udzielenie zamówienia; promowanie i realne wykorzystywanie pozaekonomicznych celów zamówień publicznych, takich jak: ochrona środowiska, integracja społeczna czy wspieranie innowacyjności; wprowadzenie nowego instrumentu - partnerstwa innowacyjnego, które będzie wykorzystywane do nabywania produktów i usług, niedostępnych jeszcze na rynku; promowanie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę i zatrudnienia osób defaworyzowanych przez wprowadzenie szerokiej klauzuli społecznej dotyczącej np. niepełnosprawnych; zapewnienie lepszego dostępu do rynku małym i średnim przedsiębiorcom przez np. łatwiejsze udzielanie zamówień w częściach; uproszczenie procedur przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych innych usług, np. prawnych, hotelarskich, gastronomicznych, kulturalnych, zdrowotnych przez m.in: podwyższenie progu kwotowego, od którego istnieje obowiązek stosowania pełnego reżimu udzielania zamówień publicznych, możliwość zastosowania kryteriów jakościowych takich jak: dostępność, ciągłość i trwałość oferowanych kluczowych usług. wprowadzenie obowiązkowej komunikacji elektronicznej między wykonawcą a zamawiającym; ma ona dotyczyć najważniejszych dokumentów w postępowaniu; przewidziano też sytuacje, kiedy zamawiający będzie mógł odstąpić od tego wymogu przy składaniu ofert.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Br.6950 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej